2018. feb 11.

Zabkorpás fasírtgolyók sütőben sütve

írta: yourdietitian
Zabkorpás fasírtgolyók sütőben sütve

Hétvégén volt egy kis szabadidőm, így gondoltam elkészítem az egyik kedvenc ételemet: a fasírtot. Hagyományos módon készítve azonban sajnos nem tartozik a legegészségesebb ételek közé- a bő zsiradékban való sütés, valamint a masszába kerülő fehér kenyér miatt.

Ezért az eredeti recept helyett a "reform" változatát készítettem el. Fehér pékáru helyett zabkorpát tettem a húsmasszába, valamint a bő zsiradékban való sütés helyett sütőben sütöttem meg.

A végeredmény igazán finom lett!

img_20180211_130011.jpg

Hozzávalók

  • 500g darált sovány sertéshús (készíthetjük csirkemellből vagy pulykamellből is)
  • 1 nagyobb fej vöröshagyma
  • 1db tojás
  • 2 ek. zabkorpa
  • ízlés szerint: só, bors, fűszerpaprika
  • 1 ek. mustár
  • 4 kk. csemege paprikakrém
  • étolaj a tepsi kikenéséhez

Elkészítés

A hagymát apróra vágjuk, vagy ledaráljuk. Az alapanyagokat összegyúrjuk, majd kisebb-nagyobb gombócokat formázunk a masszából. Ha van rá idő, érdemes 1-2 óráig hűtőben pihentetni, hogy jól összeérjenek az ízek. Ha valaki szereti megforgatni zsemlemorzsában, érdemes teljes kiőrlésű panírmorzsát választani.

Egy tepsit ecset segítségével vékonyan kikenünk étolajjal, felsorakoztatjuk benne a kis fasírt golyóinkat. Én a fasírtokat is megkentem egy kis olajjal, hogy biztosan ne száradjanak ki.

Alufóliával letakart tepsiben, sütőben 250°C-on kb. 50 perc alatt sült meg. A végén érdemes levenni róla a fóliát és rövid ideig grillezni, hogy szép színe legyen.

A köret szinte bármi lehet hozzá, én joghurtos krumplisalátát és főtt rizst készítettem mellé.

Szólj hozzá